Aj jedálny lístok hrá svoju rolu

Aj jedálny lístok hrá svoju rolu

Každá diéta je otrava. Rezeň so zemiakovým šalátom, sviečková so žemľovou knedľou... Boli ste zvyknutí dopriavať si takto "výživné" pokrmy dnes a denne? Najvyšší čas odsunúť ich na druhú koľaj a nahradiť výživovo hodnotnejšími potravinami. Nevešajte však hlavu, diéta prostatikov patrí k tým najmenej striktným a rýchlo po jej nasadení zistíte, že vás v podstate ani tak veľmi  neobmedzuje.  
Pravidlo číslo jeden je obmedziť živočíšne tuky (údeniny, mliečne výrobky, maslo atď.) a pridať tuky rastlinné. Výnimku tvoria ryby.  Napr. losos,  sardela či tuniak totiž obsahujú  omega mastné kyseliny, ktoré sú zdraviu prospešné a v jedálnom lístku sú vítané. 
Vytvorte si jedálny lístok, ktorý zostavíte tak, aby v ňom okrem rýb bol dostatok ovocia, zeleniny a rastlinných bielkovín . Pokiaľ sa rozhodnete konzumovať viac zeleniny, dbajte na to, aby bola bohatá na vitamín C. Ten obsahuje listová zelenina, špargľa, avokádo, brokolica, kapusta, kel alebo napr. cibuľa. Pritom je dôležité, aby ste zeleninu jedli vždy čerstvú a ideálne v surovej podobe, alebo ju telu dodávali v tekutej forme (napr. v zeleninových džúsoch, šťavách, smoothies). Silný antioxidant lykopén, ktorý bojuje proti voľným radikálom v tele, majú v sebe pre zmenu rajčiny (uvoľňujú ho však až po tepelnom spracovaní, preto v tomto prípade dajte prednosť pyré a pretlaku pred čerstvými úlovkami zo záhradky). Nezabudnite organizmus pravidelne  zásobovať aj dostatočným množstvom zinku a bielkovín. Ak si denne pochutnáte na polievkovej lyžici tekvicových semienok, orechov, semien, klíčkov či strukovín, preukážete svojmu telu obrovskú službu. A úplne najlepšie urobíte, keď svoj nový jedálny lístok skombinujete s vhodnými výživovými doplnkami,  ktoré v sebe obsahujú to najlepšie pre zdravie prostaty (extrakt zo Saw palmetta a pod.). Napr. výživové doplnky  Prostenal® obsahujú unikátnu kombináciu Saw palmetta a ďalších rastlinných výťažkov (ako sú pŕhľava alebo kanadské brusnice) spolu so zinkom v jednej tablete. 
Pokiaľ navyše pridáte pravidelné cvičenie, budete sa vyhýbať tabaku, obmedzíte príjem alkoholu, silnej kávy a vypijete aspoň dva litre vody, minerálky či zeleného čaju denne, môžete s pokojným svedomím povedať, že pre zdravie svojej prostaty z pohľadu životosprávy robíte maximum.  

Späť na výpis
triangle triangle